Harry Potter & De vises sten

För några månader tänkte jag att jag skulle slå slag i saken och börja läsa de berömda Harry Potter böckerna. Jag började så smått på De vises sten när jag var nio, men jag var alldeles för trött och förstod egentligen inte vad den handlade om, så jag la den ifrån mig efter endast några få sidor och sedan har den fått ligga där och samla damm i min bokhylla sedan dess. Fram till för några månader sedan, då jag plockade upp den och började läsa. Precis som resten av världen fängslades jag direkt av J.K Rowlings magiska fantasivärld om Harry Potter, Hogwarts och du-vet-vem. Det slog mig då, när jag bläddrade förbi sida efter sida, att jag för första gången förstod varför hela världen var förälskade i dessa böckerna. Historian är helt otrolig och även om jag är säker på att den är ännu bättre på engelska än den är på svenska, så slog detta alla mina förväntningar. När jag läste kändes det som Rowlings ord var så enkla, men just denna enkelheten drog mig allt djupare ner i historian. Det känns bra att ha denna känslan i min kropp och vetskapen om att jag fortfarande har sex böcker som väntar på att jag ska läsa dem.